Podjazd oprócz dopasowania estetycznego do architektury domu powinien jednocześnie pełnić funkcję użytkową. Wymaga to przed wszystkim starannej realizacji zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej.
Do podstawowych błędów wykonawczych podczas układania kostki brukowej
w tym miejscu, należy źle wykonana podbudowa. Zachowanie podłoża, ruchy gruntu - są złożonym procesem. Dlatego przed przystąpieniem do układania podjazdu może być potrzebna opinia geologa.
Gdy mamy do czynienia ze słabszymi gruntami, konieczna jest ich dodatkowa stabilizacja. Specjalista pomoże nam określić, jaka metoda zabezpieczająca będzie w danym przypadku najskuteczniejsza. Zdarza się, że potrzebne są specjalne zaczyny piaskowo-cementowe lub dodatkowe dreny. Trzeba też pamiętać, że warstwa ułożonego kruszywa nie może być zbyt cienka. W przypadku podjazdu jej grubość powinna wynosić przynajmniej 40 cm. Również grubość kostki ma tu znaczenie. W miejscu, po którym poruszać się będą samochody osobowe, musi wynosić od 6 do 8 cm. Natomiast jeśli będzie się tam odbywał również ruch ciężkich samochodów ciężarowych kostka powinna mieć grubość około 10 cm.
Koniecznie trzeba też pamiętać o właściwym, etapowymzagęszczaniu i utwardzaniu nawierzchni. Najlepiej zagęszczać poszczególne warstwy etapami - o grubości ok. 20 cm każdy. Zbyt słabe zagęszczenie najczęściej prowadzi do powstania kolein lub pofalowania nawierzchni.
Równie ważne jest także prawidłowe jej wyprofilowanie. Zbyt małe lub zbyt duże spadki (prawidłowo ok. 3%) albo ich niewłaściwy kierunek (prawidłowo na zewnątrz posesji) będą powodowały kłopoty z odprowadzaniem wody. Błędy przy budowie podjazdu mogą zepsuć nie tylko jego wygląd, ale przede wszystkim funkcjonalność. Warto o tym pamiętać przy doborze ekipy wykonawczej.
Jakie nawierzchnie do ogrodu?
- nawierzchnie żwirowe
- wynik głosowania
- 20%
- nawierzchnie z kostki brukowej
- wynik głosowania
- 23,5%
- nawierzchnie z kamienia
- wynik głosowania
- 38,4%
- nawierzchnie z drewna
- wynik głosowania
- 18,1%
Ilość oddanych głosów: 1173