Kochamy zmiany w naszych domach i ogrodach – tak wynika z raportu przygotowanego

0
Kochamy zmiany w naszych domach i ogrodach – tak wynika z raportu przygotowanego

Ponad miliard wizyt w 10 miesięcy 2021 roku zanotowała platforma Allegro w kategorii „dom i ogród”. Statystycznie każdy Polak kupił 7 rzeczy z tej kategorii by odmienić swoje najbliższe otoczenie.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez SW Research dla Allegro, prawie 84 proc. Polaków zdecydowało się na metamorfozę wnętrz w ostatnich 18 miesiącach. Prawie 22 proc. przyznało, że przeprowadzone zmiany były znaczące. Użyteczność i praktyczność – to najważniejsza z zasad, jaką kierujemy się podczas urządzania domu lub mieszkania (58 proc.). Na drugim miejscu jest cena wyposażenia (48 proc.), a na trzecim trwałość i jakość (47 proc.). Podobnie rzecz ma się z ogrodami. Aż 4 na 5 badanych zdecydowało się w ostatnich miesiącach na zmiany. W tym przypadku kluczowe znaczenie dla kupujących miała łatwość utrzymania (62,9 proc), na drugim miejscu znalazły się walory estetyczne (50,4 proc.). Ważna też była odporność roślin na szkodniki i warunki pogodowe (42 proc. badanych).

Poniedziałkowe wieczory

Duże zainteresowanie zakupami online w kategorii „dom i ogród” widać również po wynikach Allegro. W tym segmencie od początku 2021 roku do końca października sprzedanych zostało ponad 300 milionów produktów. Oznacza to, że średnio każdego dnia, co minutę, do koszyka dodawane było prawie 695 przedmiotów! Z danych platformy zakupowej wynika, że Allegrowicze w tej kategorii najczęściej robią zakupy w poniedziałki po godzinie 21.

Na Allegro największą popularnością cieszyły się takie segmenty, jak dekoracje i ozdoby, zastawy stołowe, akcesoria kuchenne. W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie roślinami. W zaledwie 9 miesięcy tego roku sprzedanych zostało ponad 13 milionów produktów z kategorii roślin, a bezsprzecznym hitem były monstery.

We wnętrzach królowały trzy style: japandi, boho i artdeco. A ogrodach? Ekologia. Kupujący na platformie najczęściej poszukiwali rozwiązań przyjaznych dla zwierząt, kwietnych łąk czy też domków dla owadów i ptaków. Coraz częściej w aranżacjach ogrodowych pojawią się też rabaty inspirowane naturą, czyli z wykorzystaniem dzikich gatunków z terenu, na którym budowany jest ogród, lub roślin odpornych na suszę.

Nowe sklepy i ułatwienia

- Rok 2021 jest okresem bardzo dynamicznego wzrostu naszej kategorii. Do września odnotowaliśmy blisko 56 proc. więcej ofert niż w roku ubiegłym. Wprowadziliśmy na platformę takie znane i lubiane marki, jak Jula, Duka, Komfort, Legrand, Schneider. Jest to oczywiście związane z ogólnym rozwojem sprzedaży online, we wszystkich obszarach, ale również dość silnym trendem wśród Polaków, którzy w ostatnich miesiącach chętnie przeprowadzali metamorfozy swoich mieszkań, domów, ogrodów, a nawet balkonów – komentuje wyniki badania Anna Krauze, dyrektor segmentu dom i ogród na Allegro.


W związku z dużym i stale rosnącym zainteresowaniem zakupami, Allegro wprowadziło dla swoich klientów sporo innowacji.

- Na stronach „Urządź wnętrza” zamieszczamy propozycje aranżacji – od kuchni po domowe biuro - wraz z bazą produktów umożliwiających ich realizację. Dodaliśmy również do naszej wyszukiwarki opcję wyszukiwania obrazem. Dzięki temu, jeśli zobaczymy gdzieś lampę, o której marzyliśmy, lub mamy na telefonie folder z zapisanymi inspiracjami, możemy dodać takie zdjęcie podczas wyszukiwania na Allegro, a platforma zasugeruje takie same lub podobne produkty  - dodaje Anna Krauze.

Bombki i choinki nie tylko w grudniu

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research dla Allegro, zaledwie jeden na dwudziestu ankietowanych nie przyozdabia swoich wnętrz na święta lub z okazji, takich jak Halloween czy Walentynki.  Z roku na rok świąteczne zakupy na Allegro zaczynają się coraz wcześniej. W latach 2019 i 2020 bombki oraz ozdoby choinkowe kupowaliśmy od połowy października, a w 2021 przez cały rok! Tylko we wrześniu tego roku na Allegro sprzedanych zostało aż 27 proc. więcej bombek i choinek niż we wrześniu ubiegłego roku. Najwięcej ozdób choinkowych kupujący wybierają w kolorach biało-złoto-czerwonych. Co ciekawe, najwięcej bombek sprzedaje się na Allegro w niedziele po godz. 22.

Choinki Polacy zaczynają kupować, jak co roku, już na przełomie września i października. W tym roku (tylko do połowy października) na Allegro sprzedało się ich już niemal 30 000 sztuk. To tak, jakby każdy mieszkaniec Zakopanego, postawił już w salonie choinkę z Allegro! Na Allegro najczęściej wybierane są choinki sztuczne (97 proc. sprzedaży), w dalszej kolejności żywe, cięte, a najrzadziej - te w donicy.

Z całym raportem „Polskich domów i ogrodów portret własny” można zapoznać się tutaj. Miłej lektury! 

 

Oceń artykuł
0,00 / 0 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy
Więcej na ten temat:

, ,

Polecamy Ci również

Zobacz także