Systemy nowoczesnej automatyki do bram wjazdowych to rozwiązania wygodne i bezpieczne. Pozwalają wjechać na posesję bez potrzeby wysiadania z samochodu.
Napędem do bram steruje się za pomocą niewielkiego, poręcznego pilota (nadajnika), który kierowca samochodu ma zawsze przy sobie. Wystarczy jeden przycisk, aby szybko i bezpiecznie, nie wysiadając z samochodu wjechać na działkę (pilot jednokanałowy). Jeśli chcemy wjechać następnie także do garażu, musimy się zaopatrzyć w pilot dwukanałowy, z dwoma przyciskami. W ten sposób nie tracimy czasu na ręczne otwieranie i zamykanie bramy, nie mokniemy na deszczu i nie marzniemy w czasie zimy. Istnieje także możliwość rozbudowy systemu sterowania o dodatkowe funkcje. Tym samym pilotem możemy włączyć np. również światło przed domem czy sterować roletami okiennymi (piloty czterokanałowe).
Bramę można też wyposażyć w sterowniki radiowo-kodowe z podświetlanymi klawiaturami. Są one łatwe w montażu i nie wymagają prowadzenia instalacji. Inną propozycją są dwufunkcyjne czytniki odcisków – wystarczy odcisk palca właściciela domu, żeby bezpiecznie i wygodnie otworzyć bramę wjazdową. Druga funkcja służyć może do sterowania np. bramą garażową lub drzwiami zewnętrznymi.
Budowa systemu
Standardowy system do bram przesuwnych zawiera: napęd, centralę sterującą, dwa nadajniki zdalnego sterowania z kodem zmiennym, lampę sygnalizującą ruch skrzydła. Standardowy system dla wjazdowych bram skrzydłowych stanowią: dwa siłowniki, centrala sterująca, jeden nadajnik zdalnego sterowania z kodem zmiennym, fotokomórki. Z kolei elementami napędu dla bram garażowych są: głowica, szyna z łańcuchem i element łączący napęd z bramą. Napędy zasilane są najczęściej napięciem zmiennym 230 V lub stałym 24 V. Na rynku pojawiły się także napędy podziemne, montowane pod skrzydłem bramy wjazdowej. Są one zupełnie niewidoczne. W podłożu obsadzana jest specjalna obudowa, która chroni cały mechanizm. Zastosowanie takiego rozwiązania ułatwia jego konserwację, gdyż w razie potrzeby łatwo można wyjąć mechanizm, nie demontując skrzydła bramy.
W trosce o bezpieczeństwo
Każda automatyczna brama wyposażona jest w rozwiązania umożliwiające bezpieczną eksploatację. Podstawową i jednocześnie obowiązkową ochronę zapewnia system fotokomórek. Jeden nadajnik i odbiornik umieszcza się na linii bramy, a drugą parę na aluminiowych kolumnach za skrzydłami bramy. Rozwiązanie to chroni nie tylko obszar światła bramy, ale także strefę zamykania i otwierania skrzydła. Gdy wiązka promieniowania wysyłana przez jeden z nadajników zostanie przerwana, wysyłany jest odpowiedni sygnał do centrali sterującej i ruch skrzydła zostaje odwrócony. Ten prosty mechanizm sprawia, że brama nie uderzy w nadjeżdżający samochód, nie zrobi też krzywdy dziecku, które znajdzie się przypadkowo w świetle zamykającej się bramy.
Centrale sterujące są często wyposażone we własne zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe. Gdy siła z jaką działa napęd nagle wzrasta czyli w momencie, gdy napotka opór, siłownik automatycznie zmienia kierunek ruchu.
W niektórych systemach ruch bramy sygnalizowany jest pulsującym światłem lampy ostrzegawczej, niekiedy połączonym też sygnałem dźwiękowym. We wszystkich oferowanych napędach istnieje możliwość ręcznego otwarcia bramy, w przypadku uszkodzenia automatyki lub przerwy w dopływie prądu.
Dodatkowym zabezpieczeniem może być listwa optyczna mocowana do krawędzi skrzydła, która zalecana jest przede wszystkim przy bramach przesuwnych. Z chwilą gdy jakiś obiekt nawet delikatnie jej dotknie, bieg bramy zostaje natychmiast odwrócony. Dzięki zasilaniu bateriami gwarantuje niezawodną pracę niezależną od dostaw prądu.
Warto wiedzieć
Napędy instaluje się niemal do wszystkich rodzajów bram garażowych (uchylnych, segmentowych i rolowanych), jak i wjazdowych (przesuwnych i skrzydłowych). Automatyki nie trzeba kupować razem z bramą czy od razu jej montować. Jej dobór warto powierzyć specjaliście. Rodzaj automatyki i jej parametry techniczne dopasowuje się bowiem do typu i szerokości bramy oraz jej ciężaru. Jeśli kupujemy napęd do bramy już użytkowanej, trzeba sprawdzić jej stan techniczny. Ważne jest, by pracowała lekko, płynnie, beż żadnych tarć i była stabilna. Trzeba też pamiętać, że montaż napędu do bramy wymaga doprowadzenie w jej pobliże instalacji elektrycznej.
Napędy wyposażone są również w funkcję delikatnego startu i stopu, co zapobiega jej uszkodzeniu. Po uruchomieniu skrzydło rusza wolno, osiąga standardową prędkość, a po pewnym czasie zwalnia, domykając bramę delikatnie i cicho.
chomik
jak dla mnie najbardziej wygodną jest brama przesuwna, bo nie zabiera miejsca na pojeździe. mam taką bramę z założonym do niej napędem Milord to napęd do przydomowych bram o ciężarze do 400 kg. świetnie sprawdza się w trudnych warunkach pogodowych zwłaszcza zimą. naped jest solidnie wykonany, ma metalową przekładnię zębatą oraz magnetyczny wyłącznik krańcowy.
Ogrodzenia-Bramy
Napęd jest niezwykle przydatny. Jednakże, niektórzy uważają montaż automatyki tylko za pewnego rodzaju kaprys. Zapraszamy na nasza stronę: www.ogrodzeniabramyinfo.com, na której rozważamy, w jednym z artykułów, gdzie leży prawda...
opinie
Powtórzę co pisałem tutaj:
budowa-info.pl/ogrodzenie-i-bruk-f22/
tylko brama przesuwna, nie ma problemów zima, mam napęd FAAC 740i mogę go także szczerze polecić.
tetate
Również zastanawiam się nad zamontowaniem takiej automatycznej bramy... Myślicie, że jest to bezpieczna opcja? Czy jest jakieś prawdopodobieństwo, że taka brama może się sama otworzyć? Czytam sobie ponad to na tej witrynie [mieszkajbezpiecznie.pl/artykuly/105,alarm-domowy-sterowany-komorka-i-laptopem-czyli-pilnujemy-domu-z-drugiego-konca-swiata o możliwości sterowania taką bramą smartfonem.... Ktoś z was już to praktykował ?
ypsilon
Nie ma niczego lepszego niż automatyczna brama. Sam się na taką zdecydowałem http://emtech-sklep.pl/ i jestem zadowolony bo wszystko bardzo dobrze działa.
ypsilon
Nie ma niczego lepszego niż automatyczna brama. Sam się na taką zdecydowałem emtech-sklep.pl/ i jestem zadowolony bo wszystko bardzo dobrze działa.
Przemysław Kalicki
reklama?
Marcingollub
Pewnie reklama
Czy bramy mają jakieś baterie jak wyłączą prąć ?? czy trzeba je wówczas jakoś ręcznie otwierać ???